USA (fotografie Jan Vlk)
7.4. - 7.5. 2005
Výstavu uvede 7.4. v 18:00 absolvent FAVU - ateliéru Malba 2 (Martina Mainera) Mg.A JAN SYTAŘ a na akordeon zahraje RADIM BABÁK, zástupce brněnského undergroundu.
Fotografické obrazy Jana Vlka jsou exponovány přímo, v malířském žargonu by se řeklo ala prima, bez dalších zásahů jako je dvojexpozice či digitální úpravy. Jedná se o techniku přeostření, odhalení popředí versus pozadí jako anticipace (předjímání) reálného proti mlhavosti odrazu. Nabízí techniku nočního zevlování městem, ať už jste kdekoli. Jsou to zvnitřnělé záznamy panoptikálního charakteru s absencí člověka v technokratickém světě Spojených Států. Vykazují jisté rysy hororových kulis, neony, čísla, modrý vlk, televizní obrazovky v detailu, Halloweenové smrtky ne nepodobné mexické lidové tvorbě z filmu Frida a především americké vlajky, znak dolaru a v novinách článek o Al Kajdě. Honza do Spojených Států neodcestoval kvůli penězům jako většina lidí, ale kvůli lásce a společné budoucnosti. Záhy však osaměl a rok se potloukal jak se dalo. Dá se tedy říci, že jeho fotografické obrazy jsou realistickou dokumentací vnitřních pocitů, otiskem prožívání města Chicaga a života v něm. Nemám rád fotky z dovolených, nudí mě a figurky před nějakou památkou mě doslova iritují. Honzovy se podařilo prohlédnout skrz jemné předivo vizuální reality a svou prací nahlédl za její kulisy do svého nitra. Fotoaparát se mu stal pouhým dalším smyslovým čidlem chrlícím hmatatelné barevné věci.
Brno, 16. - 17. 11. 04, Jan Sytař
Jan Vlk
93-94 VOŠ Kunovice (slaboproudá elektřina, počítače) / 94-95 SPŠ Uh.Hradiste (slaboproudá elektřina, počítače) / 95-00 SUPŠ Uh.Hradiste (2 roky průmyslový design, 3 roky užitá malba) / 01-02 ITF SU v Opavě (fotografie) / 02-03 FaVU VUT v Brně (at.grafika - Margita Titlová Y.) / 03-.. FaVU VUT v Brně (03-04 at.grafika - Margita Titlová Y.); (04-05 zs.staz - at.multimedia - Richard Fajnor; ls.staz-at.enviroment-Vladimír Merta)
Promítání filmu
Film už byl promítán a v nejbližší době se jeho opakování neplánuje.